solbrun

Så här fungerar det!

Enkelt, flexibellt och tryggt att vara kund hos Vitalas

Våra kosttillskott kan du beställa som en bekväm prenumeration, med ett förmånligt introduktionspris eller som styckköp. Om du beställer en prenumeration blir du automatiskt medlem, och får regelbundna leveranser av ditt kosttillskott direkt hem i brevlådan. Om du inte önskar fortsätta din prenumeration kontaktar du kundtjänst för sista ändringsdatum som du hittar på din faktura. Vid styckköp startas inte någon prenumeration.



Snabb leverans - ditt startpaket skickas från oss inom 3 dagar

Regelbunden leverans,  direkt hem i brevlådan när du prenumererar

Ingen bindningstid

Inga köpkrav

Alltid 14 dagars ångerrätt på startpaketet

Ändra intervall, flytta fram leveransdag, gör uppehåll eller avsluta ditt abonnemang, när som helst – genom att kontakta vår kundservice.


Vår kundservice hjälper dig med din beställning och svarar på frågor:
040-611 71 10
sverige@vitalas.com
______________________________________________________________________________________________________________________________


Om Vitalas AB

Vitalas AB (org.nr. 556572-5040) säljer kosttillskott i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Huvudkontoret finns i Malmö. Vitalas AB är en del av Midsona – en ledande koncern inom hälsa och egenvård.
Läs mer här: www.midsona.com

Kvalitétsprodukter

Du kan lita på att du får produkter av högsta kvalitet när du handlar från Vitalas AB. Samtliga produkter tillverkas i Sverige enligt den internationella standarden GMP (Good Manufacturing Practice) – samma som för läkemedelsföretagen. Vår produktutveckling sker i ett tätt samarbete med flera produktexperter inom koncernen. Alla våra produkter är godkända för respektive marknad dvs en produkt som säljs i Sverige får alltid användas i Sverige. Samtliga förpackningar har text och innehållsförteckning på svenska, samt på övriga nordiska språk i de fall produkten säljs på dessa marknader.

Priser
Samtliga priser anges i SEK och inklusive moms. Priset som anges på www.vitalas.se vid inköpstillfället är normalt det pris som gäller. Vi förbehåller oss rätten att i efterhand korrigera priser eller texter som publicerats felaktigt på vår hemsida eller andra förekommande media. Vi reserverar oss även mot prisjusteringar orsakade av t ex valutaförändringar.

Åldersgräns
Vitalas godkänner endast beställningar från personer över 18 år. Om du är under 18 år måste du ha målsmans tillstånd för att beställa från oss. Kontakta kundtjänst så hjälper vi dig med detta. Vi har dock inget automatiskt system som gallrar bort köp som görs av minderåriga, men skulle problem uppstå med detta gäller öppet köp. Kontakta kundtjänst så kan vi göra återköp på ordern samt spärra den minderåriges konto hos oss.

Orderbekräftelse
När din order registrerats i webbshopen skickas en bekräftelse via e-post till den adress du angett vid beställningen. Kontrollera gärna att allt stämmer och undrar du över något kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig. Frågor som rör beställningar besvaras inom 48 timmar (gäller vardagar och kontakt via e-post). Observera att bekräftelsen visar att vi mottagit din order men inte att den hanterats och levererats. I de fall faktura valts som betalningsalternativ förbehåller vi oss rätten att godkänna ordern och denna kan då i enstaka fall komma att stoppas vid hanteringen.
Adressändring; meddela vår kundtjänst vid ändring av adress.

Ändra och avbeställa order
Du kan inte själv ändra eller avbeställa en order via webbshopen. Kontakta kundtjänst så hjälper vi dig i den mån det är möjligt. Frågor som rör beställningar besvaras inom 48 timmar (gäller vardagar och kontakt via e-post). När en order väl är uttagen för packning har vi tyvärr inte möjlighet att ändra den.

Prenumeration
För att du ska få bästa effekt av dina produkter är det viktigt att du dagligen tillför kroppen en jämn dos. Därför är våra abonnemang uppbyggda så att du alltid har produkter hemma. Dina produkter kommer enkelt och smidigt med posten i god tid innan den förra förpackningen är slut. Du kan när som helst göra ett uppehåll i din prenumeration, om du så önskar, t ex för en längre semesterresa. Kontakta vår kundtjänst så får du hjälp med detta.

Uppsägning
Om du önskar säga upp din prenumeration hos oss räcker det med att skriva, skicka e-post eller ringa till vår kundtjänst. Våra kontaktuppgifter hittar du längst ned på denna sida. För att uppsägningen skall gälla från och med ditt nästa paket måste vi få information från dig senast den "sista ändringsdag", som du hittar tryckt på framsidan av din senaste faktura. Får vi den senare gäller uppsägningen efter nästa paket dvs du får ytterligare en leverans och därefter är prenumerationen avslutad. Utebliven betalning räknas inte som uppsägning.

Betalning
Fakturan kommer tillsammans med ditt paket. För att betala använder du inbetalningskortet på fakturan. Vid försenad betalning kommer lagstadgade påminnelseavgifter (fn 60 kr) samt eventuella inkassoavgifter att debiteras. Avgifter samt dröjsmålsränta påföres antingen av oss eller av den/de fordringsägare som administrerar just din skuld.

Vid faktura som betalningsalternativ förbehåller vi oss rätten att godkänna ordern och denna kan då komma att stoppas vid hanteringen. Har du frågor kring din order eller faktura, kontakta vår kundtjänst så fort som möjligt så hjälper vi dig på bästa sätt.

Du kan också välja att betala dina kommande leveranser med autogiro. Kontakta vår kundtjänst så skickar vi en ansökan om autogiro som du fyller i och returnerar till oss. När du blir autogirokund bjuder vi på portot på alla dina kommande leveranser!


Kortbetalning
Hos oss är det möjligt att betala hela ordervärdet med betal- eller kreditkort. Vi accepterar för närvarande VISA och Mastercard. Det tillkommer inte någon kortavgift. Kreditkortsbetalning hanteras av vår betalningspartner DIBS-DebiTech för att garantera snabb och säker betalning.

Så här går det till:


Säkerhet
Vitalas AB skyddar dina personuppgifter enligt personuppgiftslagen (PuL). Vid insamling av kunduppgifter används SSL (Secure Socket Layer), ett protokoll för säker överföring av data via Internet (eller andra nätverk). SSL-protokollet behandlar data på olika sätt och krypterar informationen. Det krävs att SSL inte är avstängt i inställningarna för webbläsaren.

Uppgifter om kreditkortsnummer insamlas och behandlas av vår betalningspartner, DIBS-DebiTech, som uppfyller säkerhetskraven PCI-DSS (Payment Card Industry Data Security Standard), som är ett globalt samlingsbegrepp för obligatorisk datasäkerhetsstandard för hantering av kortinformation, framtagen av betalkortsbranschen - MasterCard, Visa, Amex och Diners. Standarden gäller för alla som handskas med betalningstransaktioner för betalkort och kreditkort.


Porto & Expedition
När du beställer ditt provpaket från webshopen är det portofritt. För löpande prenumeration tillkommer en portoavgift på 39,50 kr för varje paket. Undantag kan förekomma och det framgår då tydligt vid det enskilda erbjudandets köpvillkor.

Leveranstid

Vi skickar ditt provpaket från vårt lager inom 3 dagar efter du gjort din beställning. Om du inte har fått dina produkter i tid, tveka inte att kontakta kundtjänst så hjälper vi dig. Om leveransförseningen orsakats av Vitalas har kunden rätt att häva köpet om denne så önskar. Har en sådan order förskottsbetalats kommer pengar att återbetalas snarast, och senast inom 30 dagar.

Leverans utanför Sverige
I dagsläget levereras orders från www.vitalas.se endast inom Sverige. För kunder i Norge finns vi på www.vitalas.no och kunder i Finland respektive Danmark hänvisas till www.vitalas.fi respektive www.vitalas.dk .

Ångerrätt
Enligt Distans- och hemförsäljningslagen (2005:59) har du som kund rätt att ångra ditt ingångna avtal inom 14 dagar från det datum ditt första provpaket har levererats. Om du som kund vill åberopa din ångerrätt och returnera ditt första paket, skall detta först meddelas till vår kundtjänst skriftligen eller per telefon. Telefonnummer, e-post och adress till vår kundtjänst finner du längre ner på denna sida, samt under rubriken Kontakta oss. Ångerrätten gäller endast om varan skickas tillbaka i oskadat skick och i sin originalförpackning. Du står själv för portoavgiften.

Returer & Reklamationer
Med hänsyn tagen till kvalitetssäkringen, då hälsokost räknas till livsmedel, har du endast returrätt på ditt första paket (introduktionserbjudandet). De kommande varorna i en prenumeration är identiska med den första varan. Det är således inte returrätt på de varor som du erhåller efter den första leveransen. Leveranser som returneras till oss utanför ångerrätten, kommer bli debiterade med en avgift på för närvarande 129 kr för att täcka våra kostnader för returhanteringen. Är du osäker på vad som gäller i ditt fall, kontakta alltid kundtjänst. Telefonnummer, e-post och adress till vår kundtjänst finner du längre ner på denna sida, samt under rubriken Kontakta oss. Om en produkt är skadad eller på annat sätt felaktig har du självklart rätt att reklamera den. Kontakta vår kundtjänst snarast möjligt (men senast efter 60 dagar) om du mottagit en skadad eller felaktig leverans, så skickar vi en ny produkt helt utan kostnad. Telefonnummer, e-post och adress till vår kundtjänst finner du längre ner på denna sida, samt under rubriken Kontakta oss.

Tvist
Vid eventuell tvist har vi som policy att följa Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

Felpublicering
Vi förbehåller oss rätten att i efterhand korrigera priser eller texter som visats felaktigt på vår hemsida, på produkter eller i andra förekommande media. Vi reserverar oss även för lagerförändringar och ev. tekniska fel i webbshopen, browser eller server. 

Kunduppgifter & Personuppgiftslagen (PUL)
Vitalas AB är ansvarig för alla personuppgifter som vi lagrar i vårt kundregister. Uppgifterna används för att upprätthålla en kundrelation och för marknadsföringsändamål av oss, samt eventuella samarbetspartners som ger dig tillgång till intressanta erbjudanden. Du kan när som helst tacka nej till sådana erbjudanden, begära att personuppgifter rättas eller tas bort, samt få ett utdrag av dina uppgifter, genom att kontakta vår kundtjänst.

Medlem i Svensk Egenvård

Föreningen Svensk Egenvård organiserar 75 procent av leverantörerna av växtbaserade läkemedel, kosttillskott, hälsolivsmedel och hudvårdsprodukter på den svenska marknaden.
Läs mer på: www.svenskegenvard.se

Medlem i Svensk Distanshandel
Svensk Distanshandel (SDh) är en förening för distans- och e-handlare i Sverige. SDH-märket ger köptrygghet när du handlar på postorder. Läs mer på: www.postorder.se 


Har du frågor? Kontakta oss!

Vår kundserviceavdelning är alltid redo att hjälpa dig med dina frågor.
Telefonnummer: 040-611 71 10
E-post:sverige@vitalas.com
Öppettider: Måndag – Fredag kl 8-17 med lunchstängt 12-13

Postadress: Vitalas AB, 208 60 Malmö
Vitalas AB organisationsnumer: 556572-5040