solbrun
 

 

Om Vitalas AB 
Vitalas AB (org.nr. 556572-5040) säljer kosttillskott i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Huvudkontoret finns i Malmö. Vitalas AB är en del av Midsona – en ledande koncern inom hälsa och egenvård.
Läs mer här: www.midsona.com

Kvalitétsprodukter

Du kan lita på att du får produkter av högsta kvalitet när du handlar från Vitalas AB. Vår produktutveckling sker i ett tätt samarbete med flera produktexperter inom koncernen. Alla våra produkter är godkända för respektive marknad dvs en produkt som säljs i Sverige får alltid användas i Sverige. Samtliga förpackningar har text och innehållsförteckning på svenska, samt på övriga nordiska språk i de fall produkten säljs på dessa marknader.

Priser
Samtliga priser anges i SEK och inklusive moms. Priset som anges på www.vitalas.se vid inköpstillfället är normalt det pris som gäller. Vi förbehåller oss rätten att i efterhand korrigera priser eller texter som publicerats felaktigt på vår hemsida eller andra förekommande media. Vi reserverar oss även mot prisjusteringar orsakade av t ex valutaförändringar.

Avtal och åldersgräns
Vitalas godkänner endast beställningar från personer över 18 år. Vid beställning utgör köpvillkoren grunden till avtalet mellan köparen och Vitalas AB. 

Orderbekräftelse
När din order registrerats i webbshopen skickas en bekräftelse via e-post till den adress du angett vid beställningen. Kontrollera gärna att allt stämmer och undrar du över något kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig. Vi skickar din beställning från vårt lager inom 5-7 arbetsdagar vilket framgår i bekräftelsen. Frågor som rör beställningar besvaras inom 48 timmar (gäller vardagar och kontakt via e-post). Observera att bekräftelsen visar att vi mottagit din order men inte att den hanterats och levererats. I de fall faktura valts som betalningsalternativ förbehåller vi oss rätten att godkänna ordern och denna kan då i enstaka fall komma att stoppas vid hanteringen.
Adressändring; meddela vår kundtjänst vid ändring av adress.

Ändra och avbeställa order
Du kan inte själv ändra eller avbeställa en order via webbshopen. Kontakta kundtjänst så hjälper vi dig i den mån det är möjligt. Frågor som rör beställningar besvaras inom 48 timmar (gäller vardagar och kontakt via e-post). När en order väl är uttagen för packning har vi tyvärr inte möjlighet att ändra den.

Uppsägning
Om du önskar säga upp din prenumeration hos oss räcker det med att skriva, skicka e-post eller ringa till vår kundtjänst. Våra kontaktuppgifter hittar du längst ned på denna sida. För att uppsägningen skall gälla från och med ditt nästa paket måste vi få information från dig senast den "sista ändringsdag", som du hittar tryckt på framsidan av din senaste faktura. Får vi den senare gäller uppsägningen efter nästa paket dvs du får ytterligare en leverans och därefter är prenumerationen avslutad. Utebliven betalning räknas inte som uppsägning.

Betalning
Fakturan kommer tillsammans med ditt paket. För att betala använder du inbetalningskortet på fakturan. Vid försenad betalning kommer lagstadgade påminnelseavgifter (fn 60 kr). För eventuella inkassoavgifter samt dröjsmålsränta påföres av den/de fordringsägare som administrerar just din skuld.

Vid faktura som betalningsalternativ förbehåller vi oss rätten att godkänna ordern och denna kan då komma att stoppas vid hanteringen. Har du frågor kring din order eller faktura, kontakta vår kundtjänst så fort som möjligt så hjälper vi dig på bästa sätt.

Vid köp över 700 kr kan du ej betala via faktura, betalningen övergår automatiskt till kortbetalning.

Du kan också välja att betala dina kommande leveranser med autogiro. Kontakta vår kundtjänst så skickar vi en ansökan om autogiro som du fyller i och returnerar till oss. När du blir autogirokund bjuder vi på portot på alla dina kommande leveranser! Läs information och villkor här!


Kortbetalning
Hos oss är det möjligt att betala hela ordervärdet med betal- eller kreditkort. Vi accepterar för närvarande VISA och Mastercard. Det tillkommer inte någon kortavgift. Kreditkortsbetalning hanteras av vår betalningspartner DIBS-DebiTech för att garantera snabb och säker betalning.

Så här går det till:


Säkerhet
Vitalas AB skyddar dina personuppgifter enligt GDPR. Vid insamling av kunduppgifter används SSL (Secure Socket Layer), ett protokoll för säker överföring av data via Internet (eller andra nätverk). SSL-protokollet behandlar data på olika sätt och krypterar informationen. Det krävs att SSL inte är avstängt i inställningarna för webbläsaren.

Uppgifter om kreditkortsnummer insamlas och behandlas av vår betalningspartner, DIBS-DebiTech, som uppfyller säkerhetskraven PCI-DSS (Payment Card Industry Data Security Standard), som är ett globalt samlingsbegrepp för obligatorisk datasäkerhetsstandard för hantering av kortinformation, framtagen av betalkortsbranschen - MasterCard, Visa, Amex och Diners. Standarden gäller för alla som handskas med betalningstransaktioner för betalkort och kreditkort.


Porto & Expedition
När du beställer Styckköp från webshopen är det portofritt. 

Leveranstid

Vi skickar din beställning från vårt lager inom 5-7 arbetsdagar, vilket framgår på ditt orderkvitto. Om du inte har fått dina produkter i tid, tveka inte att kontakta kundtjänst så hjälper vi dig. Om leveransförseningen orsakats av Vitalas har kunden rätt att häva köpet om denne så önskar. Har en sådan order förskottsbetalats kommer pengar att återbetalas snarast, och senast inom 30 dagar.

Leverans utanför Sverige
I dagsläget levereras orders från www.vitalas.se endast inom Sverige. För kunder i Norge finns vi på www.vitalas.no och kunder i Finland respektive Danmark hänvisas till www.vitalas.fi respektive www.vitalas.dk .

Ångerrätt
Lag om distansavtal och avtal utanför affärslokal (2005:59)(DAL)har du som kund rätt att ångra ditt ingångna avtal inom 14 dagar från det datum du mottagit din vara. Om du som kund vill åberopa din ångerrätt och returnera produkt, skall detta först meddelas till vår kundtjänst skriftligen eller per telefon. Telefonnummer, e-post och adress till vår kundtjänst finner du längre ner på denna sida, samt under rubriken Kontakta oss. Ångerrätten gäller endast om varan skickas tillbaka i oskadat skick och i sin originalförpackning samt efter du sänt in ångerblanketten skall du senast inom 14 dagar återsända varan till oss. Du står själv för portoavgiften.

Återbetalning vid ångerrätt
Du som kund har rätt att återfå pengarna vid ångerrätt inom 14 dagar från den dag då vi mottagit meddelandet. Du som kund kan dock få vänta tills dess att varan har kommit åter eller till dess du har lämnat ett bevis på att varan återsänts, det som sker först. Återbetalning kommer att ske på samma betalningssätt som vid ditt köp. 

Länk till Ångerblankett (öppnas i nytt fönster)

Returer 
Med hänsyn tagen till kvalitetssäkringen, då hälsokost räknas till livsmedel, har du endast Ångerrätt på ditt första paket (introduktionserbjudandet). De kommande varorna i en prenumeration är identiska med den första varan. Det är således inte returrätt på de varor som du erhåller efter den första leveransen. Leveranser som returneras till oss utanför ångerrätten, kommer bli debiterade med en avgift på för närvarande 129 kr för att täcka våra kostnader för returhanteringen. Är du osäker på vad som gäller i ditt fall, kontakta alltid kundtjänst. Telefonnummer, e-post och adress till vår kundtjänst finner du längre ner på denna sida, samt under rubriken Kontakta oss. Om en produkt är skadad eller på annat sätt felaktig har du självklart rätt att reklamera den. Kontakta vår kundtjänst snarast möjligt (men senast efter 60 dagar) om du mottagit en skadad eller felaktig leverans, så skickar vi en ny produkt helt utan kostnad. Telefonnummer, e-post och adress till vår kundtjänst finner du längre ner på denna sida, samt under rubriken Kontakta oss.


Reklamation
Vitalas följer bestämmelser i Konsumentköplagen. Det innebär att du som kund har rätt att reklamera en vara under förutsättning att varan var felaktig vid leveranstillfället. Reklamationsanspråk ska göras inom skälig tid (ca två månader). Rätten till reklamation upphör enligt lag tre år efter att du som kund mottagit varan.

Tvist

Vid eventuell tvist har vi som policy att följa Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer. 
Länk till ARN: s anmälningsformulär (öppnas i nytt fönster)

Allmänna Reklamationsnaämnden
Box 174
101 23 Stockholm


Länk till information vid tvist enligt EU direktiv, http://ec.europa.eu/odr (öppnas i nytt fönster)

Felpublicering
Vi förbehåller oss rätten att i efterhand korrigera priser eller texter som visats felaktigt på vår hemsida, på produkter eller i andra förekommande media. Vi reserverar oss även för lagerförändringar i den utsträckning som är tillåten enligt gällande konsumenträttslagstiftning och ev. tekniska fel i webbshopen, browser eller server. 

Kunduppgifter & Personuppgifter, GDPR (General Data Protection Regulation)
Vitalas AB är ansvarig för alla personuppgifter som vi lagrar i vårt kundregister. Uppgifterna används för att upprätthålla en kundrelation och för marknadsföringsändamål av oss, samt eventuella samarbetspartners som ger dig tillgång till intressanta erbjudanden. Du kan när som helst tacka nej till sådana erbjudanden, begära att personuppgifter rättas eller tas bort, samt få ett utdrag av dina uppgifter, genom att kontakta vår kundtjänst. För att kunna administrera din beställning behöver vi behandla vissa personuppgifter om dig. Om du vill veta mer om hur och varför vi behandlar dina uppgifter är du välkommen att ta del av vår integritetspolicy här 


Medlem i Svensk Egenvård

Föreningen Svensk Egenvård organiserar 75 procent av leverantörerna av växtbaserade läkemedel, kosttillskott, hälsolivsmedel och hudvårdsprodukter på den svenska marknaden.
Läs mer på: www.svenskegenvard.se

Medlem i Svensk Distanshandel
Svensk Distanshandel (SDh) är en förening för distans- och e-handlare i Sverige. SDH-märket ger köptrygghet när du handlar på postorder. Läs mer på: www.dhandel.se


Har du frågor? Kontakta oss!

Vår kundserviceavdelning är alltid redo att hjälpa dig med dina frågor.
Telefonnummer: 040-611 71 10
E-post:sverige@vitalas.com
Öppettider: Måndag – Fredag kl 9-16 med lunchstängt 12-13

Postadress: 
Vitalas AB
c/o Postpac AB
Maskingatan 6
274 30 SKURUP

Vitalas AB organisationsnumer: 556572-5040